zondag 2 november 2014

Heerlijke kokosbonbons




































Na alle drukte met vieringen, ziektes en drukke deadlines had ik gisteren eindelijk tijd vrijgemaakt voor mijzelf. Het was tijd voor onze twee maanden eerder gemaakte afspraak om te gaan shoppen met een vriendin. Een vriendin die ik al ken vanaf de middelbare school en waarmee het elke keer supergezellig is, ook al zien we elkaar tegenwoordig nog maar gemiddeld twee keer per jaar. De hele middag hebben we geshopt, geluncht, gekletst en goed geld uitgegeven! Mijn winst is twee leuke jurken, een vest en een rokje en niet te vergeten quality time met mijn vriendin. Het was in alle aspecten een zeer geslaagde dag! 
Na zo'n vermoeiende dag heb je eigenlijk geen puf meer om iets te koken, laat staan iets te bakken. Maar dit recept is zo simpel en makkelijk en snel klaar, dat je het zelfs na een intensieve dag kunt bereiden. Maak kennis met mijn heerlijke kokosbonbons! Dit recept had ik al een jaar of vijf niet meer bereid. Maar toen ik laatst melkpoeder zag staan in de supermarkt, moest ik gelijk aan dit recept denken. Melkpoeder is tegenwoordig geen ingrediĆ«nt wat iedereen in de kast heeft staan, het is wel de moeite waard om het een keertje in te slaan voor dit recept. Het is binnen een half uurtje klaar zonder te bakken of te koken. 
Doe hiervoor 3 a 4 glazen gemalen kokos, 1 glas melkpoeder, 3/4 (drie vierde) glas suiker en 200 ml vloeibare slagroom bij elkaar en kneed dit tot een deeg. In principe zijn 3 glazen kokos voldoende, als je het te plakkerig vindt, kun je er een beetje meer bij doen. Het deeg hoort vettig aan te voelen door de slagroom. Pak een hazelnoot zonder vel doe er een beetje van het deeg omheen en maak er een balletje van. Rol dit weer door de kokos. Zet het in de koelkast om op te stijven en je hebt na een paar uur een heerlijke kokosbonbon. Heerlijk voor bij de koffie of thee, of zomaar tussendoor. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten